Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorAnundsen, Lene
dc.contributor.authorHomestad, Hilde
dc.date.accessioned2023-07-18T16:23:28Z
dc.date.available2023-07-18T16:23:28Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.uia:inspera:143798281:96947019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3079839
dc.description.abstractI denne masteroppgaven har jeg undersøkt hvorfor og på hvilken måte den grafiske romanen Ubesvart anrop (2021) som omhandler tiden etter terrorangrepet 22. juli, skrevet av Nora Dåsnes, kan brukes i skolen med tanke på Folkehelse og livsmestring i LK20. For å gjøre dette har jeg analysert boken med tanke på innhold og form. Jeg har presentert hvordan kognitiv litteraturdidaktikk kan brukes for å aktualisere temaer i boka som kan være relevante med tanke på livsmestring. Ettersom Ubesvart anrop er en grafisk roman, har jeg analysert de forskjellige modalitetene og hvordan de jobber sammen. Videre har jeg også sett på hvordan traumet etter 22. juli kommer til utrykk i romanen. Funn i analysen av boken viser at den kan være velegnet å bruke i skolen med tanke på livsmestring. Det er flere temaer i boken som kan være hensiktsmessige å utforske sammen med elevene i klasserommet. Jeg trekker også frem elementer med mediumet grafisk roman som potensielt kan være positivt i en pedagogisk sammenheng.
dc.description.abstract
dc.language
dc.publisherUniversity of Agder
dc.titleUbesvart anrop i arbeidet med livsmestring i skolen En litteraturdidaktisk tilnærming til den grafiske romanen Ubesvart anrop.
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel