Digitaliseringsstrategi i Nye Veier AS
Master thesis
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/2727624Utgivelsesdato
2020Metadata
Vis full innførselSamlinger
Originalversjon
Størkson, M. (2020) Digitaliseringsstrategi i Nye Veier AS. Master's thesis in MBA Executive Master of Business administration (ORG954)Sammendrag
Temaet i denne masteroppgaven er digital transformasjonsstrategi. Gjennom en casestudie undersøkes bakgrunnen for at Nye Veier AS valgte å igangsette arbeid med digitaliseringsstrategi, hva som kom ut av selve strategiarbeidet, og hvordan digitaliseringsstrategien har vært håndtert i ettertid. Formålet med oppgaven er å bidra økt forståelse for hvordan virksomheter kan gjennomføredigitalisering av virksomheten gjennom en digital transformasjonsstrategi. Masteroppgaven går igjennom litteratur på området digitalisering, digital transformasjon, og digital transformasjonsstrategi. Litteraturgjennomgangen leder ut i en konseptuell modell som benyttes for å analysere funn hos Nye Veier AS. Denne studien benytter en kvalitativ eksplorerendeenkel casestudie med undersøkelser i form av intervjuer med nøkkelressurser i Nye Veier AS og dokumentanalyse for å undersøke Nye Veier AS sin erfaring med digital transformasjonsstrategi.
Beskrivelse
Master's thesis in MBA Executive Master of Business administration (ORG954)