Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorOlsvik, Cathrine
dc.date.accessioned2021-02-10T08:48:49Z
dc.date.available2021-02-10T08:48:49Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationOlsvik, C. (2020) Elevvurdering i samfunnskunnskap : En studie av forekomsten av ulike vurderings- og tilbakemeldingsformer i videregående skole. (Master's thesis). University of Agder, Kristiansand.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2727069
dc.descriptionMaster's thesis in Social science (SV505)en_US
dc.description.abstractDette forskningsprosjektet tar for seg forekomsten av ulike vurderings- og tilbakemeldingsformer i fellesfaget samfunnskunnskap. Bakgrunnen for valget av denne tematikken er at det ikke er særlig mye fagspesifikk og nasjonal forskning på området, i tillegg til at elevvurdering er et personlig interesseområde for meg. Problemstillingen jeg har utarbeidet for oppgaven er: «Hva kjennetegner lærernes bruk av og erfaringer med vurderings- og tilbakemeldingsformer i samfunnskunnskap, og hvordan opplever elevene vurderingspraksisen?» Videre stiller jeg forskningsspørsmålet: «Hvordan er samsvaret mellom teori om og retningslinjer for læringsfremmende vurdering og faktisk vurderingspraksis i faget?»en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversity of Agderen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no*
dc.subjectSV505en_US
dc.titleElevvurdering i samfunnskunnskap : En studie av forekomsten av ulike vurderings- og tilbakemeldingsformer i videregående skoleen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.rights.holder© 2020 Cathrine Olsviken_US
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.source.pagenumber104en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal