Scientific Publications in Visual Arts and Drama: Nye registreringer
Viser treff 21-38 av 38
-
Kuratoriske strategier i to norske kvinneutstillinger: «Eva Bull Holte & Marthe Elise Stramrud» og «Like Betzy»
(Peer reviewed; Journal article, 2022) -
A/r/tografi som tilgang til udvikling af en sanselig bæredygtighedsdidaktik i kunstfagene
(Peer reviewed; Journal article, 2022) -
Curating as placing stones to be picked up: Interview with Anne-Cécile Sibué-Birkeland
(Peer reviewed; Journal article, 2021) -
Scenekunstens (for)handlingsrom etter 22. juli
(Peer reviewed; Journal article, 2019) -
Hvordan gjøre scenekunst med teatervitenskap
(Peer reviewed; Journal article, 2021) -
Dissensuality and Affect in Education
(Peer reviewed; Journal article, 2021) -
Encounters with the World through Cultural Schoolbag Workshops for Teacher Students
(Peer reviewed; Journal article, 2021) -
A turn to arts-based research methodology in psychodrama research.
(Peer reviewed; Journal article, 2020) -
Uenighetsdramaturgier: Samtidsteateret som arena, laboratorium og katalysator for uenighetsfellesskap
(Chapter, 2019)Hvordan kan samtidsteater bli arena, laboratorium og katalysator for «uenighetsfellesskaper» (Iversen, 2014)? I denne artikkelen drøfter jeg teatersituasjonens potensial for uenighetsfellesskap og ser uenighet i forestillinger ... -
Uhåndgribelige konflikter : En case i teaterarbejde med komplekse problemstillinger
(Chapter; Peer reviewed, 2019) -
Målgruppetenkning som konflikt og ressurs : Et spenningsfylt møte mellom visuell kunstner og to-åringer
(Chapter; Peer reviewed, 2019) -
Innledning
(Chapter; Peer reviewed, 2019) -
Flyktningkrisen, politisk fatigue og de myke øynene : En opplevelsesorientert forestillingsanalyse
(Chapter; Peer reviewed, 2019) -
Mot, motstand og dilemmaer
(Chapter; Peer reviewed, 2019) -
Materiality and Atmosphere. Two American Beat Artists Painting Europe
(Peer reviewed; Journal article, 2019) -
Scenekunstens (for)handlingsrom etter 22. juli
(Peer reviewed; Journal article, 2019) -
Uddannelse som social kunstform? Kunstneriske og pædagogiske dilemmaer i forskning med kunstfaglig uddannelse
(Journal article; Peer reviewed, 2018) -
Subjectivation, togetherness, environment. Potentials of participatory art for Art Education for Sustainable Development (AESD)
(Journal article; Peer reviewed, 2017)