Master's theses in Social Communication: Nye registreringer
Viser treff 41-60 av 173
-
Markedsføring av kulturtilbud til de unge. En holdningsundersøkelse av de unges assosiasjoner knyttet til ulike kulturtilbud
(Master thesis, 2021)This master’s thesis discusses how marketers in non-profit cultural institutions can market cultural goods to those under the age of 30. This thesis use strategies in the marketing field to understand the target groups ... -
Når jula blir vanskelig. En retorisk multimodal tekstanalyse av to julekampanjer innen humanitær kommunikasjon
(Master thesis, 2021)This thesis project is a rhetorical multimodal analysis of two humanitarian organizations campaigns during Christmastime. The campaigns are produced for two Norwegian humanitarian organizations:Redd Barna and Kirkens ... -
«Jeg har sviktet igjen» En tekstanalyse av Petter Northugs apologia i august 2020
(Master thesis, 2021)Denne oppgaven er en tekstanalyse av Petter Northugs apologia i august 2020. Den tidligere langrennsløperen hadde lagt opp som toppidrettsutøver, men befant seg fremdeles i en særskilt posisjon som forretningsmann og ... -
Et eventyrlig friluftsliv. En multimodal tekstanalyse av eventyrkontoer på Instagram.
(Master thesis, 2021)The purpose of this project is to examine three different outdoor adventurers on Instagram. The pictures and nature scenes are published with high quality. I seek to find how the people behind the accounts portray Norwegian ... -
Jonas Gahr Støre, en mann av folket? En retorisk analyse av Jonas Gahr Støre i den TV-sendte partilederdebatten 12. august 2019
(Master thesis, 2021)Some of the background for thisdebate is that the Labour Partys leader has been accused ofbeing unclear and vague regarding his political communication. His educational background and fortune contributed to him being ... -
Influensernes verden. En kvantitativ innholdsanalyse av norske influensere sin innholdsmarkedsføring på Instagram
(Master thesis, 2021)Denne masteroppgaven er en kvantitativ innholdsanalyse av norske influensere sin bruk av innholdsmarkedsføring på sosiale medier-kanalen Instagram. Formålet med studien er å gi et bilde på hvordan denne formen for ... -
“Et ekstremt år” Strategiske og operasjonelle erfaringer fra kommunikasjonsenheten i Kristiansand kommunes arbeid med koronapandemien 2020-2021
(Master thesis, 2021)In this thesis I have looked at the problem “What communications choices did Kristiansand municipality make in its communication of risk duringthe corona pandemic?” This is a casestudy of the communicators in Kristiansand ... -
Når møterommet blir digitalt : Samtaleanalyse av video-mediert møte-kommunikasjon
(Master thesis, 2021)The theme of this master`s thesis is problems in digital meetings. The study is based on one physical and one digital meeting in a student association. I have done a quantitative comparison of the two meetings in order to ... -
Klima i et livsstilperspektiv : En analyse av Instagram-kontoen radicalbroccoli
(Master thesis, 2020)Formålet med denne oppgaven har vært å undersøke hvilke sosialsemiotiske og retoriske virkemidler som er benyttet i fremstillingen av en miljøvennlig livsstil, med utgangspunkt i Instagram-kontoen radicalbroccoli. ... -
Den polariserende klimaheltinnen : En kritisk diskursanalyse av fremstillinger av Greta Thunberg i meningsytringer i norske papiraviser
(Master thesis, 2020)September 23, 2019, 16-year-old climate activist Greta Thunberg stood on the pulpit in the UN Climate Panel. With commitment, she addressed the issue of climate science, asking the following questions to world leaders: ... -
Valget Norge ikke ble invitert til : En analyse av den norske mediedekningen av Europaparlamentsvalget 2019
(Master thesis, 2020)Denne masteroppgaven foretar en kvantitativ innholdsanalyse for å kunne belyse hvordan norske nettmedier dekket Europaparlamentsvalget som fant sted 23-26. mai 2019.Oppgaven supplerer funnene med kvalitativt intervju. Det ... -
Når merkevarer melder seg på samfunnsdebatten : En casestudie av Gillettes kampanje «The Best Men Can Be»
(Master thesis, 2020)The thesis investigates how Gillette engages in social debate in their campaign «The Best Men Can Be» which was launched in 2019. The objects of study are thus the campaign’s video advertisement and website. The campaign ... -
Å sette givere i bås : En analyse av Strømmestiftelsen sin segmentering av givere i deres markedsstrategi for perioden 2019-2023
(Master thesis, 2020)Tema for denne masteroppgaven er strategisk kommunikasjon, målgrupper, segmentering og humanitær kommunikasjon. I dagens informasjonssamfunn er det mange muligheter for bedrifter og organisasjoner til å målrette kommunikasjonen ... -
Inbound marketing som kommersiell diskurs : En pragmatisk diskursanalyse av inbound marketing som markedsføringsmetode sett hos to norske bedrifter
(Master thesis, 2020)The constant stream of advertising, commercials and marketing is an ongoingdance between the consumer and the commerce. This thesis tries to enlightenthe subject on how one of these marketing strategies ... -
Frihet i kommersiell kontekst : En kritisk diskursanalyse av Telias reklamefilm: Vær trygg, vær fri, vær deg selv
(Master thesis, 2020)Denne masteroppgaven er en kritisk diskursanalyse av Telias mye omtalte Freedom-kampanje, og deler av den tilhørende responsen knyttet til kampanjen. Avhandlingens overordnede mål er å øke kunnskap om kontroversielle ...