Browsing Master's theses in Social Communication by Title
Now showing items 153-172 of 173
-
Valget Norge ikke ble invitert til : En analyse av den norske mediedekningen av Europaparlamentsvalget 2019
(Master thesis, 2020)Denne masteroppgaven foretar en kvantitativ innholdsanalyse for å kunne belyse hvordan norske nettmedier dekket Europaparlamentsvalget som fant sted 23-26. mai 2019.Oppgaven supplerer funnene med kvalitativt intervju. Det ... -
Varslersakene i Arbeiderpartiet : en analyse av krisehåndteringen i Giske-saken
(Master thesis, 2018)I desember 2017 tikker nyhetsmeldingene om upassende oppførsel fra Trond Giske inn. En kjempe i norsk poltikk blir anklaget for å ha gått over streken i sosiale settinger og utsatt egne partimedlemmer for ubehagelig og ... -
Velkommen til Norge : en studie av Refugees Welcome to Norway og Refugees Welcome to Vest-Agders kommunikasjon i sosiale medier
(Master thesis, 2016)I denne oppgaven undersøkes Refugees Welcome to Norway og Refugees Welcome to Vest- Agders kommunikative praksiser på Facebook med et fokus på retorisk og tematisk innhold. Spørsmålet som søkes å besvares er følgende: ... -
Vest-Agder + Aust-Agder = …det er komplisert : En analyse av navnedebatten som ble skapt i sammenslåingen av Agder-fylkene
(Master thesis, 2017)As of 01.01.2020, there will (most likely) be a slight rearrangement in the Norwegian counties. The two current counties Aust-Agder and Vest-Agder will be combined as one new county. This thesis project discusses the ... -
Vi er bekymret for folkehelsen
(Master thesis, 2022)Denne oppgaven undersøker hvordan treningssenterkjeden SATS har kommunisert under «korona-året» 2020, gjennom en multimodal diskursanalyse. Ved bruk av tidligere forskning av Gjerde (2022) undersøker jeg hvilke diskurser ... -
Visuell identitet : En sosialsemiotisk analyse av hvordan utdanningsinstitusjoners identitet kommer til uttrykk gjennom institusjonenes logo og nettside
(Master thesis, 2017)Formålet med denne oppgaven er å belyse hvordan identitet kan analyseres som sosialsemiotikk og hvordan identitet kan uttrykkes gjennom semiotiske ressurser. Ved å studere et utvalg tekster knyttet til utdanningsinstitusjoner ... -
Visuell retorikk hos ideelle hjelpeorganisasjoner på internet
(Master thesis, 2012) -
Volkswagen i fritt fall : en retorisk analyse av Volkswagens respons på utslippsskandalen i 2015
(Master thesis, 2016)Denne oppgaven har som mål å analysere den umiddelbare responsen Volkswagen-gruppen offentliggjorde 20. sept. 2015, like etter det ble avslørt hvordan enkelte av deres dieselbiler hadde et juksesystem som manipulerte ... -
Værelser med utsikt, eller rom for innsikt? : en kvalitativ studie av kommunikasjon i en psykiatrisk enhet, fra de ansattes perspektiv
(Master thesis, 2012)In this analysis I have investigated and discussed the presuppositions for communication in a psycriatic unit within a public health facility from the staffs perspective. I have examined the physical limits and surroundings, ... -
Wicked Formidling : Senderorienterte formidlingsutfordringer i forebygging av radikalisering og voldelig ekstremisme - Hvilke formidlingsutfordringer står organisasjoner som Plattform ovenfor?
(Master thesis, 2017)Formålet med denne oppgaven er å gi svar på hvilke formidlingsutfordringer organisasjoner som Plattform står ovenfor. Plattform er en av flere aktører i arbeidet med å forebygge radikalisering og voldelig ekstremisme på ... -
Å dele eller ikke dele? : Twitter som kommunikasjonskanal for akuttmottaket ved Sørlandet sykehus
(Master thesis, 2020)Denne oppgaven er en tekstanalyse av akuttmottaket ved SSHF sin Twitterkonto, samt intervjuer med personer som er sentrale i produksjonen og bruken av Twitterkontoen. Bakgrunnen for denne oppgaven er usikkerheten rundt ... -
Å fly med grønne vinger i turbulens : en retorisk analyse av kommunikasjon av miljøansvar på nettstedet til to flyselskap
(Master thesis, 2013)Denne masteroppgaven tar for seg hvilke retoriske strategier KLM og Norwegian benytter på sine nettsider for å fremstå troverdige i sin kommunikasjon av miljøansvar. Tematikken er relevant fordi det er gjort få undersøkelser ... -
Å formidle mellom Sørlandet og Europa : En retorisk analyse av kommunikasjonen mellom Sørlandets Europakontor og deres interessenter
(Master thesis, 2018)Hovedoppgavene til Sørlandets Europakontor er å bistå næringslivet, det offentlige, og akademiske institusjoner på Agder i møte med EU, og på den måten å sørge for at regionen i større grad utnytter mulighetene som ligger ... -
Å kommunisere helseinnovasjon til ulike målgrupper. Utvikling av en kommunikasjonsstrategi for samskapingsarenaen i4Helse.
(Master thesis, 2022)Temaet for denne oppgaven er strategisk kommunikasjon. Oppgavens bakteppe er en helsesektor under press, hvor behovsdrevet, bærekraftig og tverrfaglig innovasjon er nødvendig for å løse morgendagens utfordringer og minske ... -
Å kommunisere med de som elsker hunder
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven undersøker hvordan hundeorganisasjonen Norsk Kennel Klub (NKK) kommuniserer på sosiale medier. Problemstillingen som undersøkes er «Hvordan bruker NKK sosiale medier i kommunikasjonen med norske ... -
Å legge alle kortene på bordet : En samtaleanalyse av hvordan tilståelsesrabatt blir fremlagt i politiavhør
(Master thesis, 2022)Fokuset for denne masteroppgaven er politiavhør av mistenkte som har norsk som andrespråk. Oppgaven ser på hvordan informasjon om tilståelsesrabatt blir lagt frem for de mistenkte, og om det blir gjort noen tilpasninger i ... -
Å sette givere i bås : En analyse av Strømmestiftelsen sin segmentering av givere i deres markedsstrategi for perioden 2019-2023
(Master thesis, 2020)Tema for denne masteroppgaven er strategisk kommunikasjon, målgrupper, segmentering og humanitær kommunikasjon. I dagens informasjonssamfunn er det mange muligheter for bedrifter og organisasjoner til å målrette kommunikasjonen ... -
Å skape hjerterom og husrom gjennom retorikk- analyse av en rekrutteringskampanje i regi av Bufetat
(Master thesis, 2014)I denne studien ses det nærmere på Bufetat region Midt-Norges rekrutteringskampanje Fosterbarna. I kampanjen ble naturtro dukker plassert på bussholdeplasser i flere byer som et stunt. Dukkene hadde plakater rundt halsen ... -
Å tilrettelegge for fremtiden : en kritisk diskursanalyse av norske avisers fremstilling av delingsøkonomi
(Master thesis, 2016)De senere år har antall selskaper innen delingsøkonomien vokst kraftig, og enkelte er blant de mest profitable i verden. Likevel var pressedekningen av delingsøkonomien i stor grad fraværende i norsk aviser – inntil den ...