Blar i Master's theses in Social Communication på tittel
Viser treff 164-173 av 173
-
Å dele eller ikke dele? : Twitter som kommunikasjonskanal for akuttmottaket ved Sørlandet sykehus
(Master thesis, 2020)Denne oppgaven er en tekstanalyse av akuttmottaket ved SSHF sin Twitterkonto, samt intervjuer med personer som er sentrale i produksjonen og bruken av Twitterkontoen. Bakgrunnen for denne oppgaven er usikkerheten rundt ... -
Å fly med grønne vinger i turbulens : en retorisk analyse av kommunikasjon av miljøansvar på nettstedet til to flyselskap
(Master thesis, 2013)Denne masteroppgaven tar for seg hvilke retoriske strategier KLM og Norwegian benytter på sine nettsider for å fremstå troverdige i sin kommunikasjon av miljøansvar. Tematikken er relevant fordi det er gjort få undersøkelser ... -
Å formidle mellom Sørlandet og Europa : En retorisk analyse av kommunikasjonen mellom Sørlandets Europakontor og deres interessenter
(Master thesis, 2018)Hovedoppgavene til Sørlandets Europakontor er å bistå næringslivet, det offentlige, og akademiske institusjoner på Agder i møte med EU, og på den måten å sørge for at regionen i større grad utnytter mulighetene som ligger ... -
Å kommunisere helseinnovasjon til ulike målgrupper. Utvikling av en kommunikasjonsstrategi for samskapingsarenaen i4Helse.
(Master thesis, 2022)Temaet for denne oppgaven er strategisk kommunikasjon. Oppgavens bakteppe er en helsesektor under press, hvor behovsdrevet, bærekraftig og tverrfaglig innovasjon er nødvendig for å løse morgendagens utfordringer og minske ... -
Å kommunisere med de som elsker hunder
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven undersøker hvordan hundeorganisasjonen Norsk Kennel Klub (NKK) kommuniserer på sosiale medier. Problemstillingen som undersøkes er «Hvordan bruker NKK sosiale medier i kommunikasjonen med norske ... -
Å legge alle kortene på bordet : En samtaleanalyse av hvordan tilståelsesrabatt blir fremlagt i politiavhør
(Master thesis, 2022)Fokuset for denne masteroppgaven er politiavhør av mistenkte som har norsk som andrespråk. Oppgaven ser på hvordan informasjon om tilståelsesrabatt blir lagt frem for de mistenkte, og om det blir gjort noen tilpasninger i ... -
Å sette givere i bås : En analyse av Strømmestiftelsen sin segmentering av givere i deres markedsstrategi for perioden 2019-2023
(Master thesis, 2020)Tema for denne masteroppgaven er strategisk kommunikasjon, målgrupper, segmentering og humanitær kommunikasjon. I dagens informasjonssamfunn er det mange muligheter for bedrifter og organisasjoner til å målrette kommunikasjonen ... -
Å skape hjerterom og husrom gjennom retorikk- analyse av en rekrutteringskampanje i regi av Bufetat
(Master thesis, 2014)I denne studien ses det nærmere på Bufetat region Midt-Norges rekrutteringskampanje Fosterbarna. I kampanjen ble naturtro dukker plassert på bussholdeplasser i flere byer som et stunt. Dukkene hadde plakater rundt halsen ... -
Å tilrettelegge for fremtiden : en kritisk diskursanalyse av norske avisers fremstilling av delingsøkonomi
(Master thesis, 2016)De senere år har antall selskaper innen delingsøkonomien vokst kraftig, og enkelte er blant de mest profitable i verden. Likevel var pressedekningen av delingsøkonomien i stor grad fraværende i norsk aviser – inntil den ... -
Åpen dialog og skjult makt i Oslo kommune : en kombinasjon av maktteori og retorikk for å forstå hvordan kommunikasjonsrådgivere vil endre informasjonsseksjonens anskaffelse
(Master thesis, 2013)Offentlige innkjøp og anskaffelser av kommunikasjonstjenester er økende. Da Oslo kommune skulle planlegge et innkjøp av en rammeavtale for kommunikasjonstjeneste valgte de å gjøre gjennom et pilotprosjekt som skulle vektlegge ...