Blar i Faculty of Humanities and Education på forfatter "Aasebø, Turid Skarre"
-
Anti-schoolness in context: the tension between the youth project and the qualifications project
Aasebø, Turid Skarre (Journal article; Peer reviewed, 2011)In this ethnographic study conducted in two classrooms in Norway, grade nine (14-year-olds) in lower secondary school and the first year (16-year-olds) of upper secondary school, attention is drawn to how classroom culture ... -
Barnehagelærerens profesjonsidentitet
Eriksen, Maria Linn (Master thesis, 2022)Historisk sett har barnehagen hatt en uklar posisjon i det norske samfunnet. Det som startet som et tiltak for å motvirke fattigdom og for å få barn vekk fra gatene, er i dag blitt et universelt velferdsgode og tilbud til ... -
Empowering minority students: a study of cultural references in the teaching content
Aasebø, Turid Skarre; Willbergh, Ilmi (Peer reviewed; Journal article, 2022)Using references to the world outside the classroom is an intrinsic part of teaching content. Cultural references, however, might present a challenge for minority students. This paper investigates how teaching can contribute ... -
Fortellinger om gutters krise, jenters fremgang og skolens utfordringer med sosiale ulikheter
Aasebø, Turid Skarre (Peer reviewed; Journal article, 2021) -
Kunnskapsdeling i Arbeidsplassbasert barnehagelærerutdanning. Fra ideal til praktisk virkelighet
Birkeland, Nils Rune; Cameron, David Lansing; Aasebø, Turid Skarre; Wergeland-Yates, Marit (Journal article; Peer reviewed, 2019)Artikkelen drøfter resultater fra en kombinasjonsstudie (mixed methods design) som undersøker hvorvidt Arbeidsplassbasert barnehagelærerutdanning (ABLU) bidrar til forbedret praksis for kunnskapsdeling i et utvalg involverte ... -
'Litt forskjell på hvordan folk tar ansvar, da': Veier til voksenhet i en pedagogisk kontekst
Aasebø, Turid Skarre (Journal article; Peer reviewed, 2012)Utvikling og vekst er forankret i samspill mellom individ og omgivelser. Overganger mellom ulike pedagogiske kontekster, slik som overgangen fra ungdomsskole til videregående, åpner for nye muligheter for elevers utvikling ... -
‘Sociability before individuality’: lesson structure in lower secondary classrooms
Willbergh, Ilmi; Aasebø, Turid Skarre (Journal article; Peer reviewed, 2018) -
Teaching in the age of accountability: Restrained by school culture?
Aasebø, Turid Skarre; Midtsundstad, Jorunn H.; Willbergh, Ilmi (Journal article; Peer reviewed, 2015) -
Tradisjonell samisk barneoppdragelse i et samfunn i endring
Hætta, Marja Sofe Holmstrand (Master thesis, 2024)This study examines the thoughts of Sámi parents on traditional Sámi child-rearing in a constantly changing society. The study has the following research question: To what extent are traditional Sámi child-rearing practices ...