Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMadsen, Line
dc.date.accessioned2008-07-14T08:01:00Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/135400
dc.descriptionMasteroppgave i økonomi og administrasjon- Universitetet i Agder 2008en
dc.description.abstractProblemstillingen i denne oppgaven er konkurransen mellom de tre store kjøpesentrene i Arendal. De tre største kjøpesentrene i Arendal er Amfi Arena, Harebakken og Stoa. Disse tre sentrene er forskjellig og tiltrekker seg ulike type kunder. Det er blant annet elementene bak kundenes valg som skal legges frem i denne oppgaven. Jeg har estimert modeller som gir sannsynligheten for at en person med forskjellige kjennetegn handler på de tre kjøpesentrene. Resultatene viser at de forskjellige variablene har forskjellig effekt på de tre forskjellige sentrene. Amfi Arena, som er et senter midt i byen tiltrekker seg unge mennesker som ikke disponerer bil. Det er også et senter med et bredt utvalg av varer og varegrupper, så hvis handlelisten er lang, så er det mange som handler her. For Stoa som ligger utenfor sentrum så har det vist seg at det er flere eldre som disponerer bil som handler her. Vareutvalget er ikke like bra her som på Amfi Arena, så de som handler her skal ikke handle innen mange forskjellige varegrupper. Harebakken viste seg å ligge midt i mellom Amfi Arena og Stoa. Det betyr også at Harebakken både deler og står i fare for å miste sine kunder til Amfi Arena og Stoa.en
dc.format.extent1524816 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoren
dc.publisherUniversitetet i Agder ; University of Agderen
dc.subject.classificationBE501
dc.titleKundenes valg mellom kjøpesentrene i Arendalen
dc.typeMaster thesisen
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Economics: 210::Economics: 212en
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Economics: 210::Econometrics: 214en
dc.source.pagenumber122 s.en


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel