Browsing AURA by Author "Erfjord, Ingvald"
Now showing items 1-11 of 11
-
Distributed authority and opportunities for children’s agency in mathematical activities in kindergarten
Erfjord, Ingvald; Carlsen, Martin; Hundeland, Per Sigurd (Chapter; Peer reviewed, 2015) -
The Effects of a Structured Curriculum on Preschool Effectiveness: A Field Experiment
Rege, Mari; Størksen, Ingunn; Solli, Ingeborg Caroline Foldøy; Kalil, Ariel; Megan M., McClelland; Ten Braak, Dieuwer; Lenes, Ragnhild; Lunde, Svanaug; Breive, Svanhild; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd (Peer reviewed; Journal article, 2021)Abstract: This study tests an intervention that introduces a structured curriculum for five-year-olds into the universal preschool context of Norway, where the business as usual is an unstructured curriculum. We conduct a ... -
Elevers motivasjon i arbeid med virkelighetsnær matematikk
Egeland, Marita; Leidland, Ingeborg Løyning (Master thesis, 2023)Formålet med denne studien var å undersøke hvordan arbeid med virkelighetsnære matematikkoppgaver påvirket motivasjonen til elever i matematikkfaget. Vi ønsket at elevene skulle lage sine egne problemstillinger basert på ... -
Kindergarten teachers’ accounts of their developing mathematical practice
Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd; Carlsen, Martin (Journal article; Peer reviewed, 2012)This study explores kindergarten teachers’ accounts of their developing mathematical practice in the context of their participation in a developmental research project. Observations and interviews were analysed to elaborate ... -
Kindergarten teachers’ orchestration of mathematical activities afforded by technology: agency and mediation
Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd; Monaghan, John David (Journal article; Peer reviewed, 2016) -
Kommunikasjon i matematikk: En kasusstudie om ungdomsskoleelevers arbeid med lukkede algebraiske oppgaver
Fjeldly, Inger Lise Evju (Master thesis, 2022)Sammendrag Tema for denne masteroppgaven er kommunikasjon i matematikk. Den nye læreplanen i faget vektlegger i større grad resonnering, argumentasjon og utforsking enn tidligere. Faget skal bidra til at elevene utvikler ... -
Modellering og dybdelæring i matematikk: En studie av ungdomsskoleelevers arbeid med modelleringsoppgaver og indikasjoner på dybdelæring.
Bakken, Karen; Tønnessen, Maren (Master thesis, 2022)Sammendrag Temaet for masteroppgaven er dybdelæring og modellering. Både dybdelæring og modellering er forankret i den nye læreplanen LK20 og leder inn mot våre forskningsspørsmål. 1: Hvordan er og beskriver elevene ... -
Modellering og dybdelæring i matematikk: En studie av ungdomsskoleelevers arbeid med modelleringsoppgaver og indikasjoner på dybdelæring.
Tønnessen, Maren; Bakken, Karen (Master thesis, 2022)Sammendrag Temaet for masteroppgaven er dybdelæring og modellering. Både dybdelæring og modellering er forankret i den nye læreplanen LK20 og leder inn mot våre forskningsspørsmål. 1: Hvordan er og beskriver elevene ... -
Modellering og virkelighetsnær matematikk i gruppearbeid
Sund, Christer (Master thesis, 2022)Hensikten med denne studien har vært å få et innblikk i hvilke tankeprosesser og vurderinger elever på 7. trinn gjør underveis når de arbeider med en virkelighetsnær oppgave innen personlig økonomi. Studiens design har ... -
Qualities in mathematical discourses in kindergartens
Hundeland, Per Sigurd; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald (Peer reviewed; Journal article, 2020)In this study we investigated qualities of the mathematical discourse in four kindergarten classes in which kindergarten teachers and 5-year-old children engaged in mathematical learning activities. We analysed differences ... -
Teachers' implementation and orchestration of Cabri-use in mathematics teaching
Erfjord, Ingvald (Doctoral thesis, 2008)This thesis reports from a study of three teachers¿ first ever use of a particular computer software tool, Cabri, in teaching at two lower secondary schools in Norway. The thesis gives a characterisation of teachers¿ ...