Blar i AURA på tittel
Viser treff 5729-5748 av 11592
-
Jeg ble irritert jeg, når læreren fortalte at vi skulle bort fra klassiske idrettene i kroppsøving
(Master thesis, 2023)I masteroppgaven vår undersøker vi; hvem studenten som starter på kroppsøvingslærerutdanning er, hvilke erfaringer studenten har med bevegelsesaktiviteter og hvordan studenten beskriver møte med ny utdanning. Studentene ... -
"Jeg er et menneske, ikke en diagnose!" : en kvalitativ studie av menneskers opplevelser med å få og leve med en psykisk diagnose
(Master thesis, 2012)Bakgrunn: I Norge er leger pålagt å stille diagnose. Å få en psykisk diagnose kan være med på å forme en persons identitet og hvordan han blir møtt og sett av andre. Det kan stilles spørsmålstegn ved om bruken av psykiske ... -
"Jeg er ikke alene" : fatigue etter kreft: deltagernes erfaring med opphold på en rehabiliteringsgård
(Master thesis, 2016)Konfidensiell til / confidential until 01.01.2022 -
Jeg er klar til å bidra. Utforskning og utfordring av bakkebyråkraters kategorisering av flyktninger som prøver å komme i jobb i dagens Norge.
(Peer reviewed; Journal article, 2020) -
"Jeg får noe ut av å være her ved å lære meg å håndtere selve livet og snakke ut om problemene mine" Pasienters erfaringer med behandling for rusmiddelavhengighet når de også har opplevd traumer - en systematisk litteraturstudie
(Master thesis, 2023)Sammendrag Bakgrunn: Personer som utvikler rusmiddelavhengighet, har i mange tilfeller opplevd fysiske og følelsesmessige traumer i oppvekst og ellers i livet. Rusmidler kan bli brukt for å håndtere følelsesmessige smerte ... -
Jeg føler nok at det ideelle i Vennesla er å være mann
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven tar utgangspunkt i utforskningsmetodologien institusjonell etnografi. Institusjonell etnografisk forskning starter i menneskers erfaring, og har videre som hensikt å synliggjøre virksomhet i disse ... -
Jeg følte meg velkommen : kan ungdommers deltakelse på KickOff – leir påvirke deres utvikling, og i så fall hvordan?
(Master thesis, 2016)Background: In The child and youth mental health department (ABUP), is the focus placed on the development of effective interventions. KickOff-camp for youth is an initiative in development. Purpose and research question: ... -
"Jeg gråter noen tårer hver dag". En fenomenologisk studie av hjemmeboende kreftpasienters beskrivelse av deres livssituasjon i palliativ fase
(Peer reviewed; Journal article, 2020) -
«Jeg har aldri spurt om å kunne slutte selv». En kvalitativ studie av en gruppe jenters vei mot frafall i videregående skole
(Peer reviewed; Journal article, 2019) -
Jeg har alltid villet vise fram barna
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven omhandler eksponering av barn i sosiale medier. Oppgaven tar for seg hvilke begrunnelser et utvalg influenser-mødre har for å eksponere eller ikke eksponere egne barn på internett og i sosiale medier. ... -
Jeg har det ganske jævlig
(Master thesis, 2023)Hvert år tar mer enn 600 mennesker livet sitt i Norge, et tall som stadig øker og som ikke har gått ned de siste 20 årene (Larsen et al., 2014). Det virker til å være begrenset med forskning på selvmord i Norden, spesielt ... -
"Jeg har gått på skole i elleve år nå, og det har alltid vært det samme": En kvalitativ flerkasusstudie om elever sine refleksjoner knyttet til opplegg med comparative judgement i matematikkundervisning på videregående skole. - "In my eleven years in school, it has always been the same": A qualitative multiple case study regarding students reflections to working with comparative judgement in mathematics in upper secondary school.
(Master thesis, 2022)Hovedtemaet i denne masteroppgaven er bruk av comparative judgement (CJ) i matematikkundervisning. Comparative judgement baserer seg på at det kan være lettere å sammenligne to og to objekter og vurdere dem ut fra et eller ... -
"Jeg har gått på skole i elleve år nå, og det har alltid vært det samme": En kvalitativ flerkasusstudie om elever sine refleksjoner knyttet til opplegg med comparative judgement i matematikkundervisning på videregående skole. - "In my eleven years in school, it has always been the same": A qualitative multiple case study regarding students reflections to working with comparative judgement in mathematics in upper secondary school.
(Master thesis, 2022)Hovedtemaet i denne masteroppgaven er bruk av comparative judgement (CJ) i matematikkundervisning. Comparative judgement baserer seg på at det kan være lettere å sammenligne to og to objekter og vurdere dem ut fra et eller ... -
"Jeg har ingen grunner til å dra tilbake". Vurderinger av retur fra ståstedet til polske migranter i prekære livssituasjoner i Norge
(Peer reviewed; Journal article, 2022) -
"Jeg har så lyst til å klare det" : kurative brystkreftpasienters erfaringer med å delta i livsstilsintervensjoner parallelt med kjemoterapi
(Master thesis, 2014)Background: Annually, more than 3000 women are affected by breast cancer in Norway.Lifestyle interventions indicate to be adequate in comparison to stress reduction and mentalwellbeing. Changes in to a more healthy diet, ... -
«Jeg har sviktet igjen» En tekstanalyse av Petter Northugs apologia i august 2020
(Master thesis, 2021)Denne oppgaven er en tekstanalyse av Petter Northugs apologia i august 2020. Den tidligere langrennsløperen hadde lagt opp som toppidrettsutøver, men befant seg fremdeles i en særskilt posisjon som forretningsmann og ... -
"Jeg har tatt av meg silkehanskene" : en kvalitativ studies av fire kvinners erfaringer og opplevelser med å arbeide på mannsdominerte arbeidsplasser
(Master thesis, 2014)Denne masteroppgaven beskriver funn fra en kvalitativ studie som har til hensikt å studere fire kvinners erfaringer og opplevelser med å være kvinne på mannsdominerte arbeidsplasser, ut ifra et fenomenologisk perspektiv. ... -
Jeg kan ikke, jeg tør ikke, jeg vil ikke : om mestring som individuelt utviklingsområde i det norske skolesystem
(Master thesis, 2007)Denne oppgaven beskriver elever og elevers subjektive opplevelses og læringsprosesser i møte med skolehverdagen. Et hovedtema i oppgaven er knyttet til hvordan mestringserfaringer kan påvirke motivasjon og interesse for ...